ساعات کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 9 شب

پرسشهای متداول2024-08-24T23:52:09+03:30

پرسشهای متداول

چرا حواله خودروی خود را بفروشم؟2024-08-24T23:59:04+03:30

ممکن است شما برنده قرعه‌کشی حواله خودرو شده باشید، اما در موعد مقرر برای پرداخت باقی مبلغ خودروی ثبت نامی، توانایی مالی لازم برای انجام آن را نداشته باشید.

در این صورت می‌توانید حواله خودروی خود را واگذار کنید. به این ترتیب می‌توانید یک ماشین ارزان‌تر خریداری کنید و یا منتظر بمانید تا زمانی که بتوانید خودوری ایده‌آل خود را تهیه کنید.

روند عمومی فروش حواله خودرو2024-08-24T23:58:21+03:30

کافیست با ما تماس بگیرید تا نماینده ما به شما مراجعه کرده و یک مباینامه مابین شما و شرکت حواله امیری تنظیم شود. برای عقد قرارداد نیاز است که به اندازه مبلغ روز خودرو به ما سفته بدهید. سپس در محضر پول شما را تمام و کمال پرداخت کرده و یک وکالت و یک اقرار محضری بلاعزل از شما گرفته می‌شود.

دریافت سفته بابت ضمانت اجرایی تعهدات فروشنده و حضور وی برای انتقال سند و تعویض پلاک صورت می‌گیرد که پس از طی این مراحل، سفته‌ها به فروشنده حواله (شما) برگشت داده خواهد شد.

شرایط ثبت نام خودرو و دریافت حواله2024-08-24T23:58:39+03:30

برای ثبت نام حواله خودرو کافیست وارد یکی از سایتهای ثبت نام خودرو مانند ایران خودرو، بهمن مدیران و … شوید و در قسمت ثبت نام، اطلاعات درخواستی را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات یک کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود. کافیست کد تایید را وارد و سپس خودروی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از قرعه‌کشی اگر در لیست برندگان خودرو باشید، حواله به نام شما صادر خواهد شد.

با استفاده از حواله مربوطه و بخشنامه‌ها و ضوابط موجود می‌توانید مبلغ خودروی خود را در زمان ذکر شده تسویه و خودروی خود را تحویل بگیرید و یا حواله خودروی خود را به فروش برسانید.

برای ورود به سایتهای ثبت نام خودرو از لینکهای زیر استفاده کنید.

ایران خودرو
ikco.ir

بهمن مدیران
bahman.ir

سامانه یکپارچه فروش خودرو (وابسته به وزارت صمت)
esalecar.ir

خطرات و معایب فروش حواله خودرو2024-08-25T00:02:53+03:30

فروش حواله خودرو به افراد نامعتبر می‌تواند خطرات و معایبی را نیز به همراه داشته باشد. در وهله اول ممکن است در پرداخت ثمن معامله کوتاهی شده و به بهانه های مختلف مبالغی را از قیمت اصلی حواله خودرو کسر کنند.

برای انتقال حواله خودرو از فروشنده بابت ضمانت اجرایی برای انتقال سند و تعویض پلاک سفته دریافت می‌شود. معامله با افراد نامعتبر می‌تواند نگرانی‌هایی را بابت سفته‌هایی که به صورت امانت داده‌اید ایجاد کند.

از طرفی عدم انتقال سند و تعویض پلاک نیز مشکلات دیگری به همراه خواهد داشت و خلافی‌ها و مسئولیت پلاک مربوطه به عهده شما خواهد بود.

Go to Top